Wednesday, 30 October 2013

untuk mu sayang..

untuk zarra qhyriena..
mama mintak maaf yea sayang..

hari ni last day mama bagi ebm kat pengasuh zarra tau..
esok mama kene bagi susu tepung dah yea..
zarra belom 2 tahun  lagi..
sayang baru 1 tahun 10 bulan..
target memang nak bagi sampai zarra 2 tahun..
tapi mama ni..
malas nak pump susu untuk sayang..
last mama pump pun bulan 6 dulu..
4 bulan je yang dapat bertahan..
mama tahu mama silap..
maaf yea sayang..

mama tak tau la zarra nak ke tak biler kat umah pengasuh nnt..
2 malam dah mama try bagi kat zarra..
sajer try nak tengok nak atau tak..
ternyata baby takmo langsung..
memang zarra nak susu mama lagi..
maaf yea sayang..

1st mama kasi try Activ Gold..
zarra bulat-bulat takmo..
biler mama rase memang tak tertelan dek tekak ni..
2nd mama bancuh EnfaGrow A+ perisa vanila lagi..
yang Enfa tu zarra hisap sekali terus taknak..
tapi mama rase sedap je sayang..
zarra siap tolak tepi sambil geleng..
3rd Fisio Golds step 3..
rase sedap la jugak sebenarnye..
yang ni langsung zarra tak hadap..
maaf kan mama..

macam-macam cara mama buat..
sampai mama buat-buat taknak bagi nenen..
zarra merajuk nangis..
sampai zarra merayu mintak nenen..
tak sampai hati pulak mama tengok..
maaf yea sayang..

bukan mama tak nak bagi nenen..
tapi saje nak bagi zarra rase susu dalam botol tu..
biler dah nenen mesti dah kenyang..
botol pon tak terusik punyer..
papa cakap bagi je nenen sampai kering..
tak sangka papa cakap camtu..
mungkin tak sampai hati tengok sayang dia nangis..
maaf sayang mama..

mama pikir mungkin kat umah pengasuh zarra akan minum jugak..
sikit pon takpelah..
sebab zarra dah takde pilihan..
nanti biler mama ada kita buat 'aktiviti' bersama..
mama rase nie je yang mama ada untuk zarra..
mama harap zarra tak marahkan mama yea..
mama mintak maaf sesangat..

mama sedey sebenarnya..
sebab mama tak laksanakan tanggungjawab mama..
dan mungkin mama tak sebaik atau cukop hebat..
maafkan mama yea zarra qhyriena..




p/s: bukan tak sokong susu tepung tapi susu ibu kan susu yang terbaik..jangan ambil hati yea..





Friday, 25 October 2013

wordless on friday..

 
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Segala puji bagi Allah Tuhan pentadbir seluruh alam. Selawat dan sejahtera semoga dilimpahkan ke atas junjungan besar Nabi Muhammad yang semulia-mulia pesuruh-Nya, serta ke atas keluarga dan sekalian sahabat-sahabatnya.

Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkan kami dengan iman, matikan kami dalam iman, serta masukkan kami ke dalam syurga bersama-sama iman.

Ya Allah, ya Tuhan kami, ampunilah segala dosa kesalahan kami dan dosa-dosa kesalahan kedua ibu bapa kami, serta kesihanilah kedua ibu bapa kami sebagaimana mereka berdua mengasihani kami semasa masih kecil.

Ya Allah, akhirilah umur kami dengan kesudahan yang baik dan janganlah kiranya Engkau akhirkan umur kami dengan kesudahan yang tidak baik.

Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau Maha Pengurnia.

Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebaikan di dunia ini dan juga di akhirat, dan peliharalah kami daripada azab neraka.

Semoga Allah mencucuri rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas seluruh keluarga dan sahabat-sahabat baginda. Dan segala puji itu tertentu bagi Allah, Tuhan pentadbir seluruh alam.







AMIN

AMIN YA RABBAL ALAMIN



Tuesday, 22 October 2013

aidil, maisarah & zarra

gambar diambil ketika kenduri tahlil n doa selamat pada 20.10.2013

adjust anak memasing

ber2 dulu..

aidil n zarra

 maisarah

akhirnya..ber3..


mama dapat jugak jumpa kawan lama
rindu rase setelah beberapa tahun tak jumpa

Siti Khalijah binti Abdul Rahman
anak pon dah 3 hokeyh
sekarang businesswoman
cayalahh kelly..





 terima kasih kerna sudi menjadi kawan afie selama ini..





p/s : gambar diambil ketika kenduri tahlil n doa selamat pada 20.10.2013









Wednesday, 16 October 2013

onar si anak..



tak terkata dah mama biler nengok hasil lukisan anak tersayang ni..
sekali pandang cantik..
sekali pandang perlu diperhalusi lagi..
kalau tambah ngan kaler laen mesti cantik kan..
papa sibuk suruh padam kan balik..
mama pulak tak mo sebab ni kan hadiah dari zarra kan..
biala jadi kenang-kenangan..
takde la mama susah2 nak carik wallpaper atau ape..
tapi kalau dah banyak sangat nanti papa cat balik la kan..
tak perla zarra..
mama tak halang pun..
cikit pon mama tak marah..
kalau zarra calarkan kereta mama pon kisah..
mama takkan pukul zarra..


korang ingat tak cerita bapak pukul anak gara2 calarkan kereta baru dia..??
duit boley carik tapi tangan anak tiada ganti nya..

Syukur Alhamdulillah kerna diberi anak yang sihat n bijak..



*harini birthday maksu zarra (Rozi Hakimah)
mama dah wishkan bagi pihak zarra tau.. *


Monday, 14 October 2013

orang kuat UMNO kah..?

minggu lepas orang sibuk ber'UMNO' kan..
termasuk la husben afie nie..
sibuk kemain mengalahkan orang yang bertanding..
pasal sibuk nak raih undi ni kan asyik balik time subuh jerk..
zarra pon dah pandai conquer katil..
tido dengan gaya bebas nya..


di pagi sabtu sempat jugak mintak pose..

 muker biler tak cukop tidoq..
mate pon tak berapa nak bolat..
ngehh..ngehh..






kepada semua yang bertanding..


 TAHNIAH kerana menang..!!



Nurul Huda binti Ab Karim - Exco Puteri Malaysia



Ahmad Rahizal bin Ahmad Rasidi - Naib Ketua Pemuda Bahagian Cheras


Sharifah Aminah binti Syed Mohssain - Ketua Puteri Bahagian Bandar Tun Razak


Mohd Razman bin Rahim - Exco Pemuda Bahagian Kelana Jaya


Datin Shuhainie @ Nuainun Deraman - Ketua Wanita Bahagian Pasir Mas


Nurdiyana binti Zainuddin - Perwakilan 2 (G2) Bandar Tun Razak




tapi




yang bawah ni  








KETUA KELUARGA DUNIA AKHIRAT 
afie n zarra



suamiku dunia & akhirat

Alhamdulillah..