Friday, 18 January 2013

birthday girl yang demam

sayang mama ni demam pulok..
orang cakap demam nak alih tahun..
ke demam nak tumbuh gigi.gigi baru ada 4..
tapi kalau demam nak jalan tu tak tahu la..(eh, camni pon ada ke..?)
sebab zarra 2-3 langkah je mahu nyer..
pastu mintak dukung ataupon merangkak..

so mama kena la cuti tepuk2 ciom2..
sayang mama asyik merengek..
makan tak mahu, air masak tak nak..
sudahnyer bergantung jela ngan mama ni..
tak kisahla sayang, mama lagi suker..
tak payah nak pam2 bagai..
kasi rehat itu pam..

kali ni zarra demam, mama tepek kan zarra ngan daun bunga raya..
terpikir idea ni biler bace blog aty..(thanx yea aty..)
tanyer la mama ni kat maktok ngan tokwan..
puas pusing mujur ada kat tepi blok tu..
rupe2nyer kat bawah rumah kitorang ada byk pokok nyer ni haa..
perasan biler dah sampai rumah..aduyai..
pasni saper nak lay la mintak kat afie..(macam pokok tu kita yang tanam..hehe..)


face birthday girl early in da morning..
abaikan tudung mama yang kerot2 tu..



sempat lagi nak menguap..
terserlah hidung yang kembang tue..



mama letak daun bunge raye tu pastu letak seluar panjang zarra..
buat ala2 anak tudung..
takder la tercicir dan takyah belit2..



biler dah sehat duduk tengok tv pon dah macam gaye boss..
mama rase ini gaye2 papa kamu la zarra qhyriena..
alahai anak papa..



ini gigi zarra biler cukop setahun..
zarra suker ape tau..
amik jari mama atau papa pastu gigit..
suker biler mama papa jerit sebab sakit..
terkekek-kekek zarra gelakkan..
pastu paling yang tak ley trime..
suker gigit ibu jari kaki mama time mama bersila sambil lipat baju atas sofa..
zarra akan datang kat mama pastu gigit kuat2..
sampai sekarang mama tak tau 
ape kes la ngan zarra ni..
banyak-banyak benda ibu jari kaki mama jugak la yang sodap yea zarra..
itu belom masuk lagi gigit dan hisap tag kat kolar baju..
mama konpius jap..
ikot saper la anak sorang nie kan..



selamat hari lahir sayang mama papa..
doa mama dan papa setiap hari adalah hadiah untuk zarra..
zarra terima yea sayang..
sebab takder orang lain yang bagi zarra adiah ni tiap2 hari kan..
mama sayang zarra qhyriena sangat-sangat..
papa dah jadi no.2 sekarang..hahahah...(gelak jahat..)