Wednesday, 14 May 2014

hadiah yang disebut-sebut..


entah berapa kali zarra sebut basikal tiap kali nampak dalam tv atau nampak depan mate..
biler tanye nak basikal ker..?
memang jawapan nak je memanjang..
admire agaknye ngan basikal ni..
budak mane yang tak suke basikal..
mak pak nyer ni dulu pon hantu basikal jugak..
mama terror la bawak basikal tak pegang handle..

kat umah ni adelah menda alah nie..
tapi bukan retinye pon nak kayuh..



 sudahnyer berpikir-pikirla afie ni nak belikan ke tidak..
zarra ni dah la halus mulus orangnyer..
risau la nie kot jatuh kene himpap ngan basikal tuh..
mama kan over sikit..
ayie sebagai papa turutkan aje kehendak anak..
takderk nak tapis-tapis pun..
nak jadi papa yang sporting la kononnyer..
 
nak dijadikan citer..
minggu lepas cucu kesayangan sorang ni dapat hadiah dari uwan dia..



basikal baru zarra qhyriena..
oohhh basikal pertamaku.. 
siap ada cermin (kuning) tuhh..

prestasi terkini..
1. dah pernah jatuh basikal..
2. dah reti kayuh sikit2..
3. nak pusing tak pro lagi..

biler zarra dah pandai nanti kita maen basikal kat playground okeyh..

mama pon nak basikal jugakla..
bley belikan ker papa ayie..?
plisshh..




Tuesday, 13 May 2014

anniversary + birthday


semperna hari lahir ibu tersayang (21 April) dan anniversary kami (30 April)..
dah lame tak makan besar so kitorang adik beradik plan mkn kat hotel..
afie pulak dapat rezky yang tak disangka..(terima kasih boss..)
jadi inilah hasilnye..



keluarga kecil afie..
dari kanan : adik hakimah, angah seidah, ibu, ayah, afie, zarra n ayie..



angah seidah, ibu n ayah..


ayah n ibu..


si comel zarra qhyriena..


kitorang makan kat Hotel Istana untuk buffet dinner..
sedap sebab lapar..tapi memang sedap sangat..
 tak cayer..?
meh nengok nih..












banyak lagi nih yang tak sempat nak amik gambar..
ada bbq..sos black paper yang hot..
ais krim n abc yang mewah..
nasik briyani n ayam tandoori..
entah berapa jenis juadah kat cni sampai tak terkira lah..
tapi yang sedap waktu nie ialah lauk itik..
kalah rendang itik time raye tuh..

oklah..ni semua membuatkan perut mintak diisi..
bahaya kerna rosak diet afie ni nanti..
saper tak nak loss 5kg get 1k..!!
hahaha..
daaa..

3 tahun bersama..


Ya Allah, aku bersyukur kepada Mu yang telah memanjangkan jodoh ku bersama suami ku sehingga kesaat ini. Kekalkanlah nikmat Mu ini keatas kami dan jadikanlah kami berdua suami isteri di dunia dan di akhirat.
Jadikanlah kami suami dan isteri yang saling mencintai di kala dekat, saling menjaga kehormatan dikala jauh, saling menghibur dikala duka, saling mengingatkan dikala bahagia, saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan serta saling menyempurnakan dalam peribadian.
Ya Allah, sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan perkahwinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul Mu.
Ya Allah,indahkanlah rumah kami dengan kalimah-kalimah-Mu yang suci. Suburkanlah kami dengan keturunan yang membesarkan asma’Mu. Penuhi kami dengan amal soleh yang Engkau redhai. Jadikan mereka Ya Allah teladan yang baik bagi manusia.
Ya Allah,damaikanlah pertengkaran di antara kami, pertautkan hati kami, dan tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan. Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya. Jauhkan kami dari keburukan yang nampak dan tersembunyi.
Ya Allah,berkatilah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Jadikanlah kami termasuk golongan orang-orang mukmin.
Amin Ya Rabbalalamin. 




 30 April 2011 - 30 April 2014

Tuesday, 1 April 2014

FAMILY DAY UKHWAH..part 3


Tarikh : 7 - 9 Mac 2014
Tempat : Gold Coast Morib International Resort
Tema Dinner : Me & My Mask
KOPERASI UKHWAH MALAYSIA BERHAD


8 Mac 2014
8.00 malam
 Dinner




mr ayie n little princess zarra..














































































































































kali nie kami happy sangat..
sebab laki bini menang cabutan bertuah..


afie dapat nie..
ayie dapat nie pulak..RM300.00..

alhamdulillah..
selesai sudah family day..
memang best..
terima kasih semua..


p/s: gambar terlampau banyak tak mampu nak bercerita..


credit to: kerol
jemput-jemput la like FB dia..